Persepsi Mahasiswa Terhadap Kesulitan Belajar Akuntansi

Authors

  • Ika Putri Fitri Ajiani Universitas Bumigora Author
  • Paradisa Sukma Universitas Mataram Author
  • M. Raihan Mubaraq Universitas Mataram Author

DOI:

https://doi.org/10.69657/y5b5ts20

Keywords:

Student Perceptions, Learning Difficulties, Accounting

Abstract

The purpose of this research is to determine accounting students' perceptions of the difficulties of learning accounting. This research method uses a descriptive quantitative approach. This research sample used 136 students majoring in accounting in Mataram City. The results of the research show that the Statistics course is the most difficult subject for students majoring in Accounting in Mataram to study and discussing with friends is the most widely applied strategy to overcome these learning difficulties.

References

Hariyanti, N. T. (2021). Analisis Kesulitan Belajar Siswa Pada Materi Persamaan Dasar Akuntansi Kelas Xii Ips-1 Di Sma Negeri 1 Candiroto. SOCIAL: Jurnal Inovasi Pendidikan IPS, 1(2), 93-100.

Hutabarat, Z. S. (2022). Kesulitan Belajar Akuntansi Keuangan (Studi Kasus Pada Materi Merchandise Inventory Management). Eklektik: Jurnal Pendidikan Ekonomi dan Kewirausahaan, 5(2), 149-164.

Ichwana, W. N., Saleh, S., & Marsa, Y. J. (2022). Motif Mahasiswa Dalam Menggunakan Jasa Pembuat Skripsi di Perguruan Tinggi. Munaddhomah: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 3(3), 264-271.

Modouw, H. B., & Nugroho, P. I. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Penyelesaian Tugas Akhir Mahasiswa Program Studi Akuntansi Universitas Kristen Satya Wacana. Jurnal Akuntansi Profesi, 12(1), 59-66.

Mulyadi. (2010). Diagnosis Kesulitan Belajar dan Bimbingan Terhadap Kesulitan Belajar Khusus. Yogyakarta: Nuha Litera.

Sakdiah, K., & Silalahi, C. A. P. (2017). Pengaruh Persepsi Mahasiswa Dalam Kesulitan Belajar Akuntansi Terhadap Motivasi Belajar Mahasiswa. Owner: Riset dan Jurnal Akuntansi, 1(1).

Siregar, R. S., & Sari, I. R. (2020). Analisis Kesulitan Belajar Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Prima Indonesia Pada Mata Kuliah Statistik. Jurnal Mathematic Paedagogic, 5(1), 89-97.

Slameto (2013). Belajar dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi. Jakarta: Rineka Cipta.

Zai, M. V., & Nurhidayah, F. (2020). Model Pembelajaran Untuk Kesulitan Belajar Mata Kuliah Pengantar Akuntansi. Jurnal Neraca: Jurnal Pendidikan dan Ilmu Ekonomi Akuntansi, 4(2), 155-171.

Zamzami, F., Nusa, N. D., & Faiz, I. A. (2021). Sistem Informasi Akuntansi. Yogyakarta: UGM Press.

Downloads

Published

2024-06-03

How to Cite

Ajiani, I. P. F., Sukma, P., & Mubaraq, M. R. (2024). Persepsi Mahasiswa Terhadap Kesulitan Belajar Akuntansi. Zentrum Economic, Business, Management, Accounting Research, 1(1), 1-5. https://doi.org/10.69657/y5b5ts20