Pengembangan Usaha Melalui Sistem Kemitraan Pada Setia Kopi di Mataram

Authors

  • Ika Putri Fitri Ajiani Universitas Bumigora Author

DOI:

https://doi.org/10.69657/bynqm253

Keywords:

Business Development, Partnership System, Mobile Coffee

Abstract

This community service aims to develop a business in the field of mobile coffee run by Setia Kopi in Mataram through a partnership system (franchise). The method used in this community service is Action Research in the form of assistance in making partnership proposals and partnership contracts. The results obtained from this activity are an understanding of the process of business development through a partnership system.

References

Almakki, H. A. (2024). Analisis Potensi Keuntungan dan Strategi Operasional Bisnis Es Teh Waralaba Pinggir Jalan. Waralaba: Journal Of Economics and Business, 1(2).

Anwariansyah, Z. A., Widiastuti, N., & Zulkifli, Z. (2022). Analisis Pengembangan Usaha Dengan Sistem Waralaba Pada Usaha Kuliner Bebek Madura Bema. Jurnal Riset Akuntansi dan Bisnis Indonesia, 2(1), 220-238.

Chandra, H. R. D., Ningrum, M. P. W., Susanti, B. D. A., Nugroho, R. H., & Ikaningtyas, M. (2024). Strategi Perencanaan dan Pengembangan Bisnis Kuliner di Indonesia. IJM: Indonesian Journal of Multidisciplinary, 2(3).

Dakum, D., Heniyatun, H., Sulistyaningsih, P., Iswanto, B. T., Syafingi, H. M., Prasetiyo, A. C., ... & Fitri, E. N. (2023). Pendampingan Pembuatan Dokumen Perjanjian Kontrak Master Franchisee Martabak Pandawa. Borobudur Journal on Legal Services, 4(2), 85-92.

Dewi, R., Harits, D. G., & Permatasari, L. (2024). Penerapan Asas Proporsional Terhadap Regulasi Kontrak Dalam Perjanjian Waralaba (Franchise). Jurnal Intelek Dan Cendikiawan Nusantara, 1(2), 1207-1218.

Kristianto, F., Rahmiati, F., Junaedi, Y., Daniela, L., & Amin, G. (2025). Pelatihan Tatacara Dan Hukum Kemitraan Waralaba Sebagai Strategi Unggul Pengembangan Umkm Di Cikarang. Jurnal Pengabdian UMKM, 4(1), 88-92.

Kurniawan, E., & Madiistriyatno, H. (2023). Strategi Pemasaran Kopi Stralink (Kopi Keliling) Di Wilayah Jabodebatabek Menghadapi Persaingan Di Era Globalisasi. Jurnal Cahaya Mandalika ISSN 2721-4796 (online), 3(2), 1350-1356.

Putranto, M. R. A., & Kusuma, Y. B. (2023). Optimalisasi Sistem Kemitraan Waralaba Untuk Meningkatkan Perekonomian Lokal Di Kota Tangerang Selatan. Jurnal Nusantara Berbakti, 1(3), 120-127.

Sandi, J. D., & Mahmudah, S. (2024). Franchises Agreement Foodpedia Surakarta dalam Pemberdayaan Usaha Mikro Kecil Menengah. Sang Pencerah: Jurnal Ilmiah Universitas Muhammadiyah Buton, 10(4), 1167-1184.

Sutrisno, S. (2023). The Role of Partnerships and Business Networks in the Growth of MSMEs in the Digital Age. Technology and Society Perspectives (TACIT), 1(3), 122-131.

Downloads

Published

2024-09-30

How to Cite

Ajiani, I. P. F. (2024). Pengembangan Usaha Melalui Sistem Kemitraan Pada Setia Kopi di Mataram. Jurnal Zentrum Mengabdi, 1(2), 61-66. https://doi.org/10.69657/bynqm253